Istoria INTERSPORT

În 1968, 10 organizaţii naţionale de succes au congregat, având în minte un singur scop unitar: să creeze o reţea internaţională, ce urma să administreze operaţiuni pe piaţa articolelor sportive şi care să ofere clienţilor din toată lumea o sumă de beneficii, concretizate în încredere în brand şi în magazinele grupului şi cele mai satisfăcătoare produse. Grupul astfel format în Paris, a dat naştere companiei INTERSPORT şi astfel a pus bazele a ceea ce un pic mai târziu a devenit cea mai mare reţea de magazine de articole sportive din lume.

INTERSPORT ROMÂNIA este o companie subsidiară Grupului Fourlis şi este administrată local de către  SC GENCO TRADE SRL .
 

Primul magazin a fost deschis în Piaţa Unirii, în Bucureşti, pe 11 Mai 2004. În momentul de faţă, sunt 29 de magazine – sapte în Bucureşti (în București Mall Vitan, în Centrul comercial Băneasa Shopping City,  în Grand Arena Mall Berceni, în AFI Palace Cotroceni, în Promenada Mall, în MegaMall și în Piața Unirii ) două magazine în Constanța (Centrul comercial TOM și MARITIMO Shopping Center), două magazine în Iasi (Centrul Comercial Felicia şi Palas Mall) , două magazine în Ploiești ( Afi Palace și Shopping City) şi câte unul în: Braşov, Cluj, Arad, Iaşi, Piteşti, Suceava, Buzău, Timişoara,  Bacău, Oradea, Craiova, Focşani, Râmnicu Vâlcea și Baia Mare.

Intersport este primul magazin de o asemenea mărime şi concept care s-a deschis în România.

1968

Începutul unei relaţii minunate

1970

Mişcarea Femeilor (în politică şi fitness)

Prima completare

1971

Simbolul Unirii

1972

Germania: Primele noastre Jocuri Olimpice

1973

Peste mări şi ţări

1974

Cuprinzând Europa

1976

Să fie zăpadă

Teritoriu neutru

1979

Schimbarea la faţă

1980

Mare, Rău şi Strălucitor

Mână în mână? Politica şi Jocurile Olimpice

1983

Branduri Exclusive, Prima Rundă

1988

Branduri Exclusive, Runda a Doua

1990

Cultura Skate & Snowboard

1992

Branduri Exclusive, Dubla a Treia

1993

SPRINT pentru Aur!

1997

Adăugarea unui motor Turbo

Două Noutăţi

1998

Încă unul...

1999

Mergând spre Sud

2000

Ziua condamnării?

Mai multă distracţie în zăpadă

Îmbarcarea

2001

Operaţiunea IS

Cu cât mai mulţi, cu atât mai bine

2002

Pentru Prima Oară, dar Nu şi Ultima!

2003

Magazine noi, idei noi

Cel mai mare Grup de Consumatori

2004

Acelaşi Sport, altă Cupă

Cu toţii în familie!

2005

Optimizarea Achiziţiei celor Mai Bune Branduri!

Trei companii noi

2006

32 iau Startul, dar Numai Unul va fi Campion

Un Nou Teren de Joc...

Ultima completare

2007

Un Nou Sediu Central pentru Corporaţia Internaţională INTERSPORT (IIC)

2008

UEFA EURO 2008™ Magazinul Sport Oficial al Produselor cu Licenta

2009

INTERSPORT aduce “Sport to the people”!

2010

Primul magazin INTERSPORT din Coreea de Sud şi astfel din Asia, şi-a deschis porţile!

2012

INTERSPORT se extinde în China și Liban!

Începutul unei relaţii minunate

Corporaţia Internaţională INTERSPORT (IIC) a luat naştere atunci când zece organizaţii naţionale s-au unit, cu scopul  de a înfiinţa o reţea de magazine de articole sportive, concentrată asupra clienţilor.  Din cele 10 ţări iniţiale făceau parte: Austria, Belgia, Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Suedia şi Elveţia.

Mişcarea Femeilor (în politică şi fitness)

În timp ce mişcarea socială şi politică a femeilor era în plină desfăşurare, femeile îşi îmbunătăţeau vieţile şi în alte feluri. Succesul femeilor în sport începuse să transforme obiceiurile sociale ale acestora precum şi stilul lor de viaţă. Nu numai că numărul femeilor care desfăşurau activităţii de recreere crescuse, dar şi participarea la sporturile de mare performanţă se dezvoltase considerabil.

 

Prima completare

 

 

Finlanda este prima ţară alăturată celor 10 ţări iniţiale după întrunirea acestora în Paris drept Grupul INTERSPORT.

 

Simbolul Unirii

Este făcut public primul logo INTERSPORT. Există deja 1000 de magazine sub această marcă, cu aceeaşi identitate vizuală.

Germania: Primele noastre Jocuri Olimpice

La München, INTERSPORT a fost magazinul oficial al Jocurilor Olimpice, deschizând un magazin Olympia în Satul Olimpic, precum şi un centru fitness pentru sportivii din toată lumea.

Peste mări şi ţări

Ajungând peste Oceanul Atlantic, Canada devine membră a Grupului INTERSPORT.

Cuprinzând Europa

Spania şi Marea Britanie s-au alăturat Grupului INTERSPORT.

Să fie zăpadă

După succesul înregistrat în urma Jocurilor Olimpice de la München, INTERSPORT a fost încă o dată magazinul sportiv oficial al Jocurilor Olimpice de iarnă, de această dată din Innsbruck, Austria.  INTERSPORT a fost responsabil pentru magazinul sportiv din Sat, precum şi pentru decorarea barului sportivilor.

 

 

Teritoriu neutru

Corporaţia Internaţională INTERSPORT (IIC) se mută într-un sediu central nou, tot în Berna, Elveţia.

Schimbarea la faţă

Deja la acea vreme, logo-ul arăta şters şi era timpul să fie actualizat! Până în 1982, noul logo a fost integrat în peste 2000 de magazine din toată lumea.

Mare, Rău şi Strălucitor

1980 - Cine ar putea uita pernuţele pentru umeri? Pentru o vreme părea că este o competiţie în a vedea cine îşi poate tapa cel mai sus părul, având cel mai mare volum posibil. Era începutul jambierelor ce încălzeau picioarele dansatorilor, a celor mai strălucitoare culori imaginabile şi a accesoriului suprem: banda pentru cap.

 

Mână în mână? Politica şi Jocurile Olimpice

Încă o dată, INTERSPORT este ales să fie magazinul oficial al Jocurilor Olimpice. În 1980, Jocurile Olimpice de vară au fost ţinute în Moscova, Rusia. Aceasta a fost prima ţară comunistă care a găzduit Jocurile Olimpice. A fost un an foarte controversat, întrucât boicotul condus de americanii care protestau asupra invaziei sovietice a Afghanistanului din decembrie 1979,  a oprit multe ţări democratice de la participarea la Jocurile Olimpice.

Branduri Exclusive, Prima Rundă

A fost lansat primul val de branduri exclusive INTERSPORT. Acesta a inclus McKinley (pentru outdoor), Etirel (pentru produse de linie) şi TECNOpro (pentru hardware).

Branduri Exclusive, Runda a Doua

Al doilea val de branduri exclusive intră în scenă. Acesta a inclus brandul NAKAMURA (pentru ciclism), DYNATOUR (pentru golf) CRAZY CREEK (pentru sporturile de acţiune) şi ONLINE (articole funcţionale).

Cultura Skate & Snowboard

Prima placă de Snowboard datează de fapt din 1960, dar în anii ’90, împreună cu partenerul său, Skateboardul, au devenit un mod de viaţă şi au comportat de atunci un stil propriu. Lumea skate-rilor şi a board-erilor anilor ’90 a avut propria modă şi atitudine, ajungând astfel să aibă un real succes în rândul tinerilor. În 1998, snowboarding-ul a devenit sport oficial al Jocurilor Olimpice, cu probele slalom uriaş şi halfpipe. Astăzi, ambele probe sunt sporturi foarte populare pentru toate tipurile de vârstă iar numărul practicanţilor este într-o continuă creştere.

Branduri Exclusive, Dubla a Treia

Brandul exclusiv PRO TOUCH a fost creat într-un spirit atletic veritabil, pentru cei care practică sporturile de echipă. La scurt timp după aceea, NORTHBROOK (ţinute casual, de timp liber) şi ENERGETICS (pentru fitness) au fost incluse, în vederea întregirii gamei şi ofertei de Branduri Exclusive INTERSPORT.

SPRINT pentru Aur!

Grupul INTERSPORT s-a reunit pentru a implementa o nouă strategie legată de obiective, misiune şi pentru a face mai solidă viziunea INTERSPORT. SPRINT constă în: Strategică Planificare a Reconsolidării INTERSPORT!

Adăugarea unui motor Turbo

Aspirând la îmbunătăţirea noastră, INTERSPORT a introdus BOOSTING SPRINT (INTENSIFICAREA SPRINT), o versiune nouă şi optimizată a strategiei noastre internaţionale. Esenţa acesteia a fost să ne asigurăm că pe primul loc sunt clienţii noştri.

 

Două Noutăţi

Ni se alătură Italia, urmată un an mai târziu de Republica Cehă.

În acest timp, îşi începea activitatea Biroul INTERSPORT din Extremul Orient (IOF). IOF a fost foarte important pentru INTERSPORT în asigurarea controlului calităţii producţiei brandurilor noastre exclusive.

Încă unul...

Exact înainte de intrarea în noul mileniu, INTERSPORT a lansat un nou brand exclusiv, bazat pe modă, sport şi distracţie. FIREFLY întregeşte colecţia brandurilor exclusive INTERSPORT.

Mergând spre Sud

Slovenia şi Grecia se alătură INTERSPORT.

Ziua condamnării?

Companiile IT din toată lumea au cheltuit miliarde de dolari în căutarea erorii Y2K în codurile surselor aplicaţiilor lansate pe piaţă, au fost achiziţionate generatoare şi s-au făcut provizii cu alimente. În timp ce ceasul bătea miezul nopţii , toată lumea aştepta cu sufletul la gură ca eroarea Y2K să aducă sfârşitul. Până la urmă, băncile au funcţionat, avioanele au continuat să zboare şi curentul a rămas pornit. Criza a fost evitată şi viaţa a continuat.

 

Mai multă distracţie în zăpadă

INTERSPORT Rent este lansat, în vederea facilitării închirierii echipamentelor de ski şi snowboard. Austria, Franţa, Suedia şi Elveţia operează individual centre de închirieri, având însă acelaşi scop: să facă închirierea echipamentelor cât mai simplă şi uşoară posibil.

 

Îmbarcarea

Sub licenţa INTERSPORT Slovenia, ni se alătură Croaţia şi Bosnia Herţegovina.

Operaţiunea IS

Misiunea şi viziunea INTERSPORT sunt recreate pentru a ne face mai puternici în viitor. Consolidarea scopului nostru principal de a oferi clienţilor cele mai bune produse şi servicii, păstrându-i întotdeauna în centrul gândirii noastre. În plus, aspiraţia noastră este de a rămâne un antreprenor individual, păstrându-ne o companie unită la nivel internaţional. În acest timp, INTERSPORT introduce şi Angajamentele faţă de Clienţi, pentru a le oferi acestora satisfacţie supremă în momentul achiziţiei produselor din orice magazin al nostru.

 

Cu cât mai mulţi, cu atât mai bine!

INTERSPORT Grecia include Bulgaria şi România ca ţări licenţiate în Grupul INTERSPORT. Anul următor, Serbia şi Muntenegru au fost adăugate echipei INTERSPORT prin Slovenia.

Pentru Prima Oară, dar Nu şi Ultima!

INTERSPORT face echipă cu Adidas pentru Cupa Mondială FIFA 2002 din Coreea şi Japonia, printr-o campanie internaţională de comunicare şi retail. Campania a fost centrată în jurul superstarului englez David Beckham. Au participat 800 de magazine din ţări diferite şi a fost un început excelent pentru INTERSPORT în viitoarele colaborări cu brandurile sport premium.

Magazine noi, idei noi

Noul nostru manual de magazin este introdus şi implementat în toate organizaţiile naţionale pentru a stimula în continuare facilitarea unui mediu de cumpărături optimizat pentru clienţi. Importanţa formulei noi de magazin a constat în uniformizarea imaginii şi aspectului magazinelor INTERSPORT, făcându-l astfel mai uşor de recunoscut clienţilor. Ştiind că bărbaţii şi femeile fac cumpărături în moduri diferite, INTERSPORT a creat un concept nou de „magazin în magazin” dedicat exclusiv pentru consumatoarele de sex feminin.

 

Cel mai mare Grup de Consumatori

În timp ce INTERSPORT îşi sărbătorea cea de-a 35-a aniversare, Rusia se alătură Grupului.

Acelaşi Sport, altă Cupă

Campionatul European de fotbal UEFA EURO 2004TM  a constituit încă o oportunitate pentru INTERSPORT de a lansa o nouă campanie de marketing, de această dată în colaborare cu NIKE.  1200 de magazine din toată lumea au participat la un concept de campanie centrat pe fotbalistul italian Francesco Totti, care a fost jucătorul exclusiv INTERSPORT.

 

Cu toţii în familie!

INTERSPORT introduce REB - Reinforcing Exclusive Brands (Consolidarea Brandurilor Exclusive) pentru întărirea poziţiei de lider mondial pe piaţa de profil.  Acest program evidenţiază importanţa strategică a folosirii unui mix puternic format din Brandurile Exclusive. Scopul principal este de a armoniza Brandurile Exclusive şi de a le aduce în centrul afacerii noastre.

Optimizarea Achiziţiei celor Mai Bune Branduri!

Noua strategie de achiziţii a INTERSPORT a fost lansată sub numele de Consolidarea Cooperării cu Brandurile Premium. Acest lucru a constat în realizarea unei abordări pe categorii de produse şi branduri cu scopul de a obţine cele mai bune oferte în interesul clienţilor noştri.

 

Trei companii noi

Turcia, Polonia şi Ungaria sunt de acum membre ale Grupului INTERSPORT.

32 iau Startul, dar Numai Unul va fi Campion

Când Campionatul Mondial de Fotbal FIFA World CupTM  s-a reîntors în Europa, erau 32 de ţări şi 32 de ghete. INTERSPORT face echipă cu Adidas pentru a lansa campania de marketing TUNIT 32. În acest an, 2000 de magazine iau parte la acest concept.

 

Un Nou Teren de Joc...

Datorită succesului INTERSPORT şi a creşterii noastre continue, Corporaţia Internaţională INTERSPORT face o nouă mişcare. Primul pas a fost ceremonia de începere a construcţiei noii clădiri care urma să fie gata în Aprilie 2007.

 

Ultima completare

Emiratele Arabe Unite se alătură Grupului INTERSPORT.

Un Nou Sediu Central pentru Corporaţia Internaţională INTERSPORT (IIC)

După faza de construcţie, ce a durat 13 luni, Corporaţia Internaţională INTERSPORT (IIC) oficializează mutarea în noul sediu. Acesta este situat pe un teren de 7.785 m², deţinut anterior de prefectura oraşului Berna. Clădirea a fost proiectată şi construită pe 2.436 m² din 6.392 m² disponibili, oferind posibilitatea de extindere a viitoarelor construcţii la peste 75% faţă de ceea ce este în uz în momentul de faţă.

Clădirea transparentă cu două etaje, proiectată şi realizată de arhitectul bernez, Rolf Mühlethaler, are un aspect aerisit şi elegant şi se îmbină armonios cu mediul ce o înconjoară; sobritatea zonei industriale pe de-o parte şi parcul larg aparţinând clinicii Waldau pe cealaltă parte.
Noua clădire a IIC oferă spaţii moderne de birou şi infrastructură, adecvate cerinţelor şi nevoilor unui sediu central internaţional şi modern.

UEFA EURO 2008™ Magazinul Sport Oficial al Produselor cu Licenta

Oferind  produse oficiale cu licenţă UEFA EURO 2008™ în zone dedicate ale magazinelor, în peste 1.250 de locaţii din 26 de ţări, 2008 reprezintă un an de referinţă în istoria INTERSPORT. 


Cum descrie şi Franz Julen, CEO al Corporaţiei Internaţionale INTERSPORT: ”Cooperarea cu UEFA şi EURO 2008™, concretizată în calitatea de Magazin Sport Oficial al Produselor cu Licenţă este o altă etapă importantă în strategia INTERSPORT de a-şi întări competenţa în sporturile de echipă şi în mod special în fotbal. Angajamentul UEFA, arătat prin alegerea Grupului INTERSPORT ca şi partener în industria de retail de articole sportive, ne consolidează poziţia de lider absolut în vânzarea de produse dedicate fotbalului şi în aceeaşi măsură evidenţiază şi confirmă pasiunea noastră pentru cel mai popular şi faimos sport al planetei."


Pe lângă vânzarea din magazinele proprii, INTERSPORT comercializează produse oficiale cu licenţă UEFA EURO 2008™ la cele 8 stadioane ale competiţiei şi în zonele oficiale ale fanilor din Austria şi Elveţia. Cu 3 Super Magazine în Viena (1000 m²), Basel şi Zurich (600 m²) şi alte locaţii similare mai mici, INTERSPORT îşi face simţită prezenţa la faţa locului cu aprox. 800 de membrii staff şi peste 80 de magazine, ce contribuie activ la succesul acestui eveniment!

INTERSPORT aduce “Sport to the people”!

Sau pe scurt, o imagine îmbunătăţită a brandului, o aranjare nouă a magazinelor şi un mix de produse ce avantajează atât magazinele, cât şi clienţii.


INTERSPORT este o poveste de succes: încă de acum 41 de ani, de la începutul organizării afacerii de retail de produse sportive, INTERSPORT este numărul 1 la nivel mondial. Corporaţia Internaţională INTERSPORT (IIC), cu sediul central în Berna, Elveţia, are astăzi peste 5.200 de magazine afiliate, în 39 de ţări. Din America de Nord până în Europa şi în Orientul Mijlociu, expansiunea continuă în regiunea Asia/Pacific.


Pentru a extinde mai departe poziţionarea sa puternică pe piaţă, INTERSPORT va fi însufleţit şi dinamizat. Aceste lucruri vor fi combinate cu o imagine şi un aspect îmbunătăţit al brandului, ale magazinelor şi al mixului de produse, aducând avantaje sporite magazinelor şi clienţilor. 
În plan comunicaţional, INTERSPORT îşi va consolida imaginea de lanţul de magazine de articole sportive numărul 1 în lume, cu noua filozofie de brand: „Sport to the people”!

Primul magazin INTERSPORT din Coreea de Sud şi astfel din Asia, şi-a deschis porţile!

INTERSPORT se mândreşte cu deschiderea primului magazin din Asia, împreună cu LG Fashion. Pe termen lung avem scopul de a deveni lider în majoritatea ţărilor din regiunea Asia-Pacific, în opt până la zece ani.

Coreea de Sud este un prim şi important pas în această direcţie. 

INTERSPORT se extinde în China și Liban!

 Odată cu extinderea brandului în China și Liban, INTERSPORT își continuă cu succes strategia de expansiune lansată în 1999. Grupul INTERSPORT își are originile și continuă, de peste 30 de ani, să se dezvolte în Europa Occidentală și Canada și este reprezentată de 340 de magazine în 16 țări est-europene, precum și în orientul mijlociu cu 15 magazine în 4 țări.